Sjunde augusti - sommaren snart slut

Igår kom det slutliga antagningsbeskedet för alla som vill börja läsa i höst. Det är alltså 110 personer som nu går omkring och tänker "oh shit, jag har kommit in på veterinär". Grattis till er! Det ska bli jättespännande att möta de nya amöborna, få ett fadderbarn och slippa vara minst på campus. 
I tvåan tar klassen sig ett klassnamn. I början av skolåret kommer vi kallas senioramöbor men i oktober tillkännager vi vårt namn. Nu ska vi bara rösta fram ett namn. Sedan en logga och en jackmodell så att vi kan få våra klassjackor. Det där med att hundra personer ska komma överens om ett alternativ känns väl sisådär totalt omöjligt men om alla tidigare klasser har lyckats så ska vi nog också göra det!

Till något helt annat: idag satt jag i ett väntrum och slöbläddrade i en sån där hälsotidning för kvinnor. "Må bra" hette den. I vanliga fall läser jag aldrig den typen av tidningar. Den hör var dock ganska trevlig tänkte jag. Men så ser jag något av det mest puckade jag någonsin läst. Det är en lista med tips på hur man förbränner mer kalorier/ fett/ annat odefinierat oönskat utan att träna. (Bara det är i sig något konstigt.) 
Ett tips var följande: man förbränner mer när man fryser. När du känner dig frusen ska du därför inte ta på dig en extra tröja utan håll ut och bränn bort det oönskade fettet. 
Min reaktion: WTF?! Ska man behöva gå runt och frysa för att bränna typ två kalorier mer i timmen? Vart är världen påväg? När blev fettmängd så mycket viktigare än hälsa att man (kvinna) ska frysa ner sig för att bli smal? Hette inte tidningen "må bra"? Jag vet inte hur det är med er andra men jag mår långt ifrån bra när jag sitter och fryser. Jag kan inte koncentrera mig, jag blir otrevlig, jag skakar. För vad? För att få lite mindre lår, lite smalare midja? Är det verkligen värt det? 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0