Jills veranda

Min mamma ringde mig igår och tipsade om ett TV-program och kanske framförallt om en låt i det programmet. Programmet heter Jills veranda och går på SVT. Det är Jill Johnsson som bjuder in artister till Nashville. I det här programmet är det Magnus Carlsson från Weeping Willows som är gäst. De får höra talas om en hemlös gatumusiker som ska vara jättebra och letar upp honom. Det visar sig att det är en sliten gubbe med typ två tänder som spelar och sjunger en helt fantastiskt låt för dem. Riktigt, riktigt bra. De tar med honom till John Carter Cash’s studio och spelar in låten. Det är så fint att jag vill gråta. Doug Seegers heter han, lägg det på minnet. 

 

Alla som är minsta lilla musikintresserade (och alla andra också, faktiskt) borde se det här programmet! Kolla i alla fall in den här lilla filmsnutten med Låten med stort L, Going Down To The River. (Finns på Spotify!)

 

 

Programmet är faktiskt värt att se bara för att se Magnus Carlsson. Han ser ut ungefär som en tråkig revisor men han är egentligen värsta rockstjärnan. Eller ja, country-stjärnan kanske passar bättre. En riktigt cool kille är han i vilket fall. Och så djupa tankar och iakttagelser han kommer med. Intressant människa. 

Weeping Willows visade sig vara ett rätt bra band också. Kolla in deras låt Touch Me. 

 

Jill Johnsson är inte så dum hon heller. En riktigt cool brud. Med väldigt snygga kläder. Jag vill vara henne. 

 

Tack mamma för att du tipsade mig! 
Vill du (klart du vill) se hela programmet finns det här. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0