Fullt ös igen

Igår började skolan. Klockan tio i nio var jag där, klockan 00.30 var jag hemma igen. Nu var själva skolan bara till kvart i fem men ändå. Snacka om att kickstarta direkt. Anledningen till varför vi var så länge på campus stavas såklart amöborna. (Amöba = person som går i årskurs ett på veterinärprogrammet) De nya ettorna har kommit nu och springer omkring med operationsmössor och inplastade scheman runt halsen, precis som jag gjorde förra året. Det är treorna som håller i insparken till ettorna men vi tvåor är också med på ett hörn. 

I söndags hade vi vårt första sektmöte. Förra året var jag på sektmöte som ny amöba och i år var jag sektledare. Det var alltså min tur att svara på tusen frågor tillsammans med en grupp av mina klasskompisar. Vår tur att laga alldeles för mycket tacos till alla, vår tur att hitta på roliga lekar och vår tur att koordinera alla så att allt och alla var på rätt plats vid rätt tid. Jättekul var det faktiskt! Vi fick ett gäng jättetrevliga amöbor. 

Igår hade vi faddermiddag. Det är som en minisittning där man får träffa sitt (eller som i mitt fall: sina) fadderbarn första gången. Man äter soppa med pannkakor och visar amöborna hur en sittning går till. Det betyder sånger, bankande i borden, spex och mycket prat. Jag var såklart med och spexade och det blev riktigt bra. 

Efter middagen var det släpp på kåren. Första dagen, första släppet - kan det bli bättre. Jag träffade några tjejer som kände igen min från bloggen. Coolt va? Det kommer jag leva på hur länge som helst. 

Idag hade vi lunch med fadderbarnen igen. De går bara andra dagen men börjar redan se lite slitna ut. Stackarns, de har väl knappt hunnit andas under de här första dagarna. Inspark är jättekul men det är ändå lite skönt att min är över och att jag får delta på lite avstånd i år. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veterinartjejen.blogg.se

Om att vara ung kvinna och studera till veterinär.

RSS 2.0